velikost písma malá střední velká
Kulturní kaleidoskop
Info9. března slavíme Den Barbie
Autor: RedakceNa 9. března každoročně připadá Den Barbie, který připomíná první oficiální představení ikonické panenky světu, a to na Mezinárodním veletrhu hraček v New Yorku v roce 1959. Zájem o tento popkulturní fenomén se odráží i na českém internetu. Nejhledanějším modelem panenky Barbie je podle dat služby Seznam.cz vyhledávání "mořská panna". Nákupní rádce Zboží.cz zase potvrzuje dominanci globálního amerického výrobce.
Nejatraktivnějším doplňkem k panence Barbie je podle údajů služby Seznam.cz vyhledávání karavan. Růžový obytný vůz si v souvislosti s panenkou hledalo za poslední rok vůbec nejvíce lidí. V pořadí následuje růžový domeček a auto. „Trojici hledaných výrazů týkajících se oblíbených modelů po mořské panně uzavírá těhotná varianta panenky a doktorka. Lidé na internetu si v roce 2018 hledali také informace o první české živé dvojnici Barbie Gabriele Jiráčkové," upřesňuje Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.
Podle údajů cenového srovnávače Zboží.cz meziroční zájem v ČR o panenku Barbie výrazně poklesl, v roce 2018 se oproti předcházejícímu roku snížila hledanost téměř o polovinu. „Češi si legendární hračku vybírají nejčastěji podle výrobce. Dlouhodobě našemu trhu z pohledu oblíbenosti produktu kraluje firma Mattel. Dále lidé vybírají hračku podle věku, 40 % nakupujících pořizuje panenky určené dětem ve věku od tří do šesti let," upřesňuje Milan Šmíd, manažer nákupního rádce Zboží.cz.