velikost písma malá střední velká
Rádce
Chatbot AndělínRobot, který vám poradí, co dělat po mrtvici
Autor: RedakceChatbot Andělín - první robot, který vám poradí, co dělat po mrtvici
Každý rok v České republice přibývá 10 000 osob, které prodělaly cévní mozkovou příhodou (mrtvici). To je stejné číslo, jako třeba počet obyvatel Litomyšle nebo pražského Starého Města. Každý šestý člověk v České republice na cévní mozkovou příhodu dokonce zemře. Představte si setkání třídy základní školy po 50 letech - 5 spolužáků již zemřelo nebo zemře na cévní mozkovou příhodu.
Česká republika disponuje excelentní akutní zdravotní péčí o lidi po cévních mozkových příhodách. Co však pokulhává je následná péče, která v ČR není systémově koordinovaná. Lidé po mrtvici a jejich blízcí se tak často nedozvědí, jak dlouhodobě rehabilitovat, na co mají v rehabilitaci nárok, jaký bude vývoj následků .
Přitom v ČR existuje zatím jen jedna speciální poradna, kterou provozuje centrum neurorehabilitace ERGO Aktiv.
Jak říká vedoucí terapeutka centra Mgr. Veronika Slepičková.: „Mezi nejčastější dotazy v poradně patří co dělat, když lidé po mrtvici opouštějí nemocnici nebo jsou už nějakou dobu stabilizovaní doma. Mapujeme jejich aktuální situaci a doporučujeme jim, jak dál rehabilitovat, rozvíjet se, jek se vrátit do aktivního života . Lidé se na poradnu často obracejí i ve večerních hodinách a o víkendech, kdy poradna nefunguje. Z tohoto důvodu jsme ve spolupráci s IBM vyvinuli první chatovací robotickou poradnu, kterou jsme nazvali chatbot Andělín.".
„Oblasti, na které chatbot dokáže odpovědět se týkají všeobecných informací s vysvětlením pojmů spojených se získaným poškozením mozku", říká terapeutka Bc. Doubravka Koubková. A dodává: „Dokáže tazatele nasměrovat například v oblasti rehabilitace, vysvětlí, v čem spočívá fyzioterapie, ergoterapie, logopedie a kdy a při kterých potížích vyhledat služby dané odbornosti. Chatbot dále poskytuje kontakty na zdravotnická zařízení, jako jsou ambulantní nebo lůžková rehabilitace podle krajů".
Jedná se o první zdravotnicko - sociální chatbot s použitím supermoderní technologie vývojářů z IBM. Na vývoji chatbotu neustále pracujeme, vylepšujeme jej a budeme moc rádi, když najde široké využití. Cílem je, aby ti, co informace hledají našli základní odpovědi a v případně nejasností zavolali do poradny ERGO Aktivu - 732 542 529.
Více najdete na: https://andelin.ergoaktiv.cz/