velikost písma malá střední velká
Inspirace
mezi lidmiRadost lidem rozdávám květinami
Autor: RedakceByla to v mé kariéře zásadní změna, protože po studiu na vysoké škole jsem pracovala na ambasádě. Ze světa podpatků, kostýmků a velvyslanců jsem se najednou ocitla ve světě řezaných květin. Zpočátku jsem jen zpracovávala administrativu, pak vedla tým obchodních zástupců, ale když bylo potřeba, sedla jsem za volant a květiny rozvážela nebo šla pomáhat do skladu. Byla to tvrdá práce, ale díky tomu znám do každého detailu, jak květinový obchod funguje.
Rizikové těhotenství
Když jsem konečně otěhotněla, musela jsem zvolnit tempo. Ale že bych jen odpočívala, nebylo nic pro mě. Učila jsem se od manžela, jak dražit květiny přímo na nizozemské burze. Jenže pak nastaly zdravotní komplikace, a doktoři mi řekli, že pokud chci dítě donosit, musím ležet. Dva měsíce jsem pak opravdu poctivě ležela a doufala, že děťátko donosím. Hodně jsem v té době přemýšlela o budoucnosti. Když člověk celý den leží, má najednou dost času utřídit si myšlenky a své pocity. A pak mě to napadlo – založím si vlastní obchod s květinami. Celé to pojmu trochu jinak. Kdykoli jsem totiž někam šla, třeba na prohlídku do těhotenské poradny, vždycky jsem s sebou nesla jako pozornost kytici čerstvě nařezaných květin. A těšilo mě, jak z toho mají sestřičky i lékaři radost, jak je květiny vždy potěší. A proč tedy nedělat radost častěji a více lidem? A tak jsem založila firmu s online prodejem květin a začala plánovat podobu svého e-shopu.
Zábava na mateřské
V hlavě mi ležel jasný plán. Až se narodí syn, budu všechen svůj volný čas věnovat své firmě. Mé představy byly trochu naivní, první tři měsíce jsem stíhala jen starat se o dítě a plnit nejnutnější závazky, které jsem měla v manželově firmě. Syn rozhodně nepatřil k miminkům, která by prospala celý den. Místo svého e-shopu jsem tak řešila problémy s jeho bříškem, kojením a svými bolestivými záněty. Ale jakmile uběhly první náročné měsíce, vrátila jsem se ke svému plánu. Půl roku po narození synka jsem internetový obchod spouštěla, ale nebýt manželovy pomoci, těžko bych to dala dohromady.
Řvalo tam dítě
Byla to pro mě další zajímavá zkušenost, první operátorkou zákaznického servisu jsem byla já sama. Vyřizovala jsem doma veškerou komunikaci se zákazníky, což mi pomohlo určit, jaké změny je na e-shopu nutné udělat. Přesto to bylo náročné, synek se dožadoval pozornosti obvykle právě ve chvíli, kdy jsem přijímala objednávku. Došlo mi, že takhle to dál nejde, přece jen jsem v první řadě chtěla být maminkou. Rozhodující pro mě byla věta jedné zákaznice: „Nevím, s kým jsem mluvila, ale řvalo tam dítě.“ Musela jsem svoji práci předat a dnes již dohlížím na tým čtyř operátorek, které se starají o zákazníky.
Úspěšná firma může pomáhat
Stejně jako roste můj syn, i firma roste jako z vody. Květiny jsme schopní doručit po celé České republice, a to vždycky čerstvě nařezané. Těší mě, když mi zákazníci napíšou pochvalnou recenzi, pošlou fotku, jak si kytici vystavili, anebo mi zavolají, aby mi sdělili, jak jsou spokojení. To jsou momenty, které dodávají nejen mně, ale celému mému týmu sílu nepolevit a snažit se dál. Hodně si cením Zlatého certifikátu, který jsme získali díky hodnocení zákazníků. Své zákazníky a fanoušky si hýčkáme. A díky úspěchu firmy můžeme pomáhat i těm, kteří to nejvíc potřebují. Jsem hrdá na to, že naše je firma Dobrým andělem, který finančně drží nad vodou rodiny, v nichž někdo z dětí nebo rodičů onemocní zákeřnou nemocí. A dodáváme květiny na různé charitativní akce, třeba na promoci asistenčních psů obecně prospěšné společnosti Pomocná tlapka. Zažívám opravdu šťastné období, mám skvělou rodinu, jsme zdraví a daří se mi v podnikání. Se synem jsme pořád spolu, protože jsme se přestěhovali do klidné malé vesničky u lesa. Kde bych tady hledala chůvu na hlídání? Ale nelituji, pracovat můžu večer, když spí, a v nejnutnějším případě si smluvím pracovní schůzku někde v dětském koutku. Všechno do sebe zapadá, a má to pro mě smysl.
Více informací na Florea.cz - největší internetový obchod s čerstvými řezanými květinami. Rozvoz květin kamkoliv po celé ČR jen za 95 Kč.
Článek vyšel v Překvapení č. 29 - 18.7., kde můžete soutěžit o poukázky na květiny z e-shopu www.florea.cz