velikost písma malá střední velká
Inspirace
Překvapení:K oltáři se ženou spíše muži!
Autor: RedakceVěděli jste, že muži jsou větší citlivky, než se na první pohled zdá? To vyplývá z průzkumu agentury McGuffin s.r.o. vypracovaného pro značku Milka, který odhalil opravdovou mužskou jemnost. Drsnější část populace je mnohem aktivnější
ve vyhledávání lásky, dává své partnerce častěji najevo své city a dokonce se i hrne více
do závazků. Že to zní neuvěřitelně? A to ještě není vše...
Do chomoutu klidně i vícekrát
K oltáři už se dnes lidé neženou tak často jako dřív. Málokdo by však řekl, že do svatby se chce spíše mužům. Více než 47 % z nich je přesvědčeno o tom, že se v nejbližší době ožení se svou současnou partnerkou. „Podle mé praxe je tento trend dokonce ještě výraznější u rozvedených mužů. Zkušenost z předchozího manželství pro ně nebývá příliš traumatická
a brzy se začnou poohlížet po další partnerce," doplňuje Iveta Lejsková-Vojtová, profesionální kartářka specializující se na mezilidské vztahy.
Dáváte najevo své city? Ženy jsou zdrženlivější
Přibližně 70 % mužů aktivně vyhledává svou novou lásku, ať už na společenských akcích, v okruhu blízkých přátel nebo na seznamkách. Ženy jsou v tomto ohledu mnohem zdrženlivější. Téměř polovina z nich (46 %) lásku nehledá. Vytrvale vyčkávají a věří, že se ta opravdová objeví sama, až nastane ten správný čas.
Osobní koučka a majitelka seznamovací agentury Veronika Vinterová však tuto taktiku příliš nedoporučuje. „Heslo 'sedávej panenko v koutě' bych pro seznamování neviděla jako ideální. Mnohdy se stačí zamyslet, kde bych mohla zajímavého partnera potkat, a takovým příležitostem či náhodám jít naproti."
Pro fungující vztah je nejdůležitější:
1. Důvěra
2. Tolerance 3. Věrnost
Muži také dávají lásku častěji najevo. Partnerce říkají své „miluji tě" minimálně jednou týdně ve 30 % případů. Ženy těmito něžnými slovy o něco více šetří (25 %). Ještě větší rozdíl se týká oslav svátku zamilovaných. Valentýna slaví 56 % mužů a pouze 48 % žen.
Vztah bez sexu?
Dobrý sex je důležitý pro 26 % mužů oproti 18 % žen. Těm záleží více na zamilovanosti a důležitější je pro ně také zodpovědnost. Jak říká sexuoložka Hana Fifková: „Pro muže je dobrý sex významným prvkem. Mají rádi, když po nich jejich drahé polovičky zatouží. Zkuste se svých partnerů schválně zeptat, čím by chtěli být více: výbornými vědci nebo vynikajícími milenci?"
Ženy si myslí, že svým protějškům udělají největší radost právě dobrým sexem, připravenou večeří či dovolenou. Muži sází na drahý dárek, květiny a rovněž dovolenou. Třeba čokoládou můžete dělat svému partnerovi radost i několikrát týdně. „Dary, ať
již hmotné či nehmotné velmi dobře ukotvují vztah. Ukazují, že si na nás milovaná osoba vzpomněla. Dárky by měli být nedílnou součástí každého fungujícího vztahu," dodává Lucian Kantor, rodinný poradce a terapeut.
Iveta Lejsková-Vojtová, kartářka
Již 22 let studuje různé směry psychoterapie, od kineziologie přes rodinné konstelace, regresní terapii, až po transformaci kvantovým dotekem.
Profesionálním výkladem karet se zabývá 17 let, a jak sama říká:
„V posledních letech ke mně chodí stále více mužů. Početnější skupinu klientů však stále tvoří ženy, které mě často navštěvují i opakovaně."
Veronika Vinterová, osobní koučka
Veronika je autorkou Koncepce péče o klienta a ve své práci vyhledává služby a odborníky, které pomáhají nezadaným.
Pravidelně připravuje akce, na kterých se klient nemusí soustředit pouze na seznamování, ale jde si je především užít.
„Společně s klienty hledáme cesty, jak jim co nejlépe pomoci. Jak přispět k tomu, aby měli rádi především sami sebe."
MUDr. Hana Fifková, sexuoložka
Zkušená odbornice specializující se na sexuologii a psychoterapii je členkou několika odborných společností a autorkou velkého množství publikací.
„Především jsem však zde pro své pacienty, kterým pomáhám s problémy v oblasti sexuality. Návštěvy sexuologa se rozhodně nemusí nikdo bát.
A už vůbec to není nic, za co by se měl člověk stydět."
Lucian Kantor, poradce, kouč a psychoterapeut
Zabývá se mezilidskými vztahy v osobním i profesním životě.
Pracuje jako lektor vzdělávacích společností a supervizor týmové komunikace. Je členem Společnosti rodinných a systemických terapeutů v České republice.
„Základním stavebním kamenem mé práce je můj vlastní Kompetenčně-komunikační model, který neustále zdokonaluji. S klienty upřednostňuji individuální přístup zaměřený na řešení."
O průzkumu:
Průzkum zaměřený na nadcházející svátek sv. Valentýna provedla agentura McGuffin s.r.o.
pro značku Milka. Zúčastnilo se ho celkem 800 respondentů v České republice a 500 respondentů na Slovensku ve věku 18 - 64 let s rovnoměrným zastoupením obou pohlaví.
foto: www.reknitoposvem.cz