velikost písma malá střední velká
Inspirace
VýzkumČeši vlastní v průměru čtyři věrnostní karty
Autor: RedakcePodle nejnovějšího průzkumu společnosti Shell, který provedla ve spolupráci s agenturou STEM/MARK, jsou věrnostní programy značek mezi zákazníky v České republice stále velmi oblíbené1. Češi průměrně vlastní 4 karty k různým loajalitním programům. Za smysluplné a důležité je považují dvě třetiny dotazovaných, nejvíce za svou věrnost oceňují slevy na zboží nebo služby.
Z výsledků exkluzivního průzkumu společnosti Shell realizovaného ve spolupráci s agenturou STEM/MARK vyplývá, že nejčastěji se Češi účastní programů velkých obchodních řetězců a obchodů s potravinami (jako například Tesco, Teta drogerie, Penny Market, BILLA a dm drogerie markt), jedna třetina dotazovaných považuje za velmi výhodné členství v oblasti čerpacích stanic. Z odvětví prodeje pohonných hmot byla nejčetněji jmenována právě společnost Shell. Do věrnostních programů přitom vstupují o něco více ženy než muži, a nejčastěji jejich výhody využívají spotřebitelé ve věku 30 až 44 let. V odměnách za loajalitu značce vidí smysl a považuje je za důležité 56 % vysokoškolsky vzdělaných zákazníků.
Proč do programu vstupují?
Nejčetněji uváděné důvody, jež přimějí zákazníky do věrnostního programu vstoupit, jsou přímé materiální výhody. 92 % respondentů preferuje ocenění za důvěru značce prostřednictvím slevy a zvýhodněných podmínek pro získání určité služby nebo zboží. Celých 36 % dotazovaných cíleně sbírá body kvůli konkrétní odměně.
Náš tip
Širokou škálu dárků pro celou rodinu poskytuje od dubna letošního roku právě nový Shell ClubSmart katalog. Kromě sortimentu občerstvení na cestu a vybavení do auta si zde své najdou třeba i fanoušci Ferrari. Nová nabídka přináší také hračky, sportovní a volnočasové náčiní, nářadí pro kutily, pomocníky do kuchyně i na zahradu či drobnou elektroniku pro chvíle zábavy.