velikost písma malá střední velká
Inspirace
Veletrh Outdoor5 trendů outdoorového oblečení a vybavení
Autor: Redakce30 000 návštěvníků z 88 zemí světa,
950 vystavovatelů a 200 premiérových představení produktů. Takový byl letošní jubilejní 25. ročník veletrhu outdoorového vybavení a oblečení, který se již tradičně konal v německém Friedrichshafenu.
„Na veletrhu Outdoor se vždy jako první objevují novinky pro následující sezóny, z toho důvodu sem jezdí načerpat inspiraci pro své produkty mnoho světových firem," vysvětluje důležitost veletrhu Vladislav Žák, produktový manažer společnosti Hannah, která ani letos nemohla ve Friedrichshafenu chybět. Podle jeho slov se v příštích letech můžeme na poli outdoorového oblečení těšit především na odlehčené a pružné materiály, rafinované praktické detaily a zemité tóny.
1. Odlehčené materiály hrají prim
Letošní ročník opět ukázal nejnovější trendy pro další sezónu, a to v oblasti technologií, střihů, barev nebo materiálů. Právě ty jsou jedním z hlavních témat veletrhu. „Inovace v této oblasti je klíčová, snažíme se našim zákazníkům nabízet vždy to nejlepší, co trh nabízí, abychom zajistili každému klientovi maximální komfort, pohodlí, ale především i ochranu před rozmary počasí," vysvětluje Žák, který upozorňuje, že stěžejním trendem jsou odlehčené a pružné materiály, které jsou na omak příjemné. „I my jdeme tímto směrem, do kolekce pro příští rok jsme proto zařadili ve větším rozsahu právě lehký stretch softshellový materiál. I v druhých vrstvách máme novinku, materiál Polarstrech Pro, který je velmi příjemný na dotek," upozorňuje Vladislav Žák. Pro dětské oblečení je stále v kurzu Softshell, odolný a spolehlivý materiál, který vydrží i dětské dovádění.
2. Lepené švy i zipy pro maximální komfort
Technologie se stále posouvají vpřed, platí to i u outdoorového oblečení. „Nutností jsou v současné době lepené švy, ale i lepené laserově řezané kapsy nebo lepené tunely s výplní. Zajímavostí je, že již není trendy další vrchní prošití," upozorňuje specialista značky Hannah, který dodává, že proto ani v jejich nabídce nechybí nové funkční a nepromokavé bundy s dvouvrstvou laminací, které mají provedení čistě lepených švů bez vrchního prošití. Důraz je kladený i na lehkost a sbalitelnost ať už bundy, tak dalších svršků do co nejmenšího objemu. „To se promítlo například i do naší kolekce Active, která sází na lehké funkční a snadno sbalitelné oblečení," vysvětluje Žák.
3. Zemité tóny do přírody patří
Barvy pro příští sezóny hlásí velký návrat k přírodním, především zemitým tónům. V kolekcích předních světových výrobců se tak bude objevovat šedá, grafitová, odstíny khaki, navy a oceánově modrá, ale i přírodní hořčicové či pískové tóny. V ženských kolekcích pak budou převládat studené přírodní a pastelové tóny. „V Hannah tento trend pastelových barev následujeme a v jarní i letní kolekci budou zastoupeny tóny tyrkysové, mentolové, ale i stále oblíbené korálové," upozorňuje Žák s tím, že stále častěji se objevují namísto dvoubarevného oblečení trojkombinace: „Námořnická modrá s pískovou a bílou nebo pánská tmavě modrá se světle šedou a zelenou budou v kolekcích převládat."
4. S batohem do přírody i do města
U batohů se setkáváme s trendem tlumení barev, bez kontrastů, maximálně tón v tónu. I jejich design se zdá pro příští sezónu být spíše čistší, minimalistický. „Technologicky je u všech vidět posun především v zádových systémech. I my na nosných systémech pracujeme a neustále je zlepšujeme, aby byl komfort pro nositele co nejvyšší. Do příští sezóny se podle velících trendů zaměřujeme kromě zádových systémů také na minimalističtější design a vsázíme na batohy s menší litráží, maximálně do 45 litrů, tedy spíše na jednodenní či městské výlety," vysvětluje produktový specialista značky Hannah.
5. Budoucnost kempování: jednovrstvé lepené stany
I v oblasti kempingu a stanování dochází k technologickým posunům. Zcela převratné je nahrazení klasických šitých švů lepenými. „Někteří výrobci přišli s touto novinkou, která by zásadně mohla prodloužit životnost stanů," upozorňuje Žák s tím, že i jednovrstvé stany znamenají značný posun, a to i z hlediska uživatelského komfortu. Hannah pak sází i na barevnější provedení stanů, a to především v nové řadě Spruce, která nahradí oblíbené stany Covert.
Podobný trend barevnosti sledujeme i u spacích pytlů. Výraznější kombinace a pestřejší barvy jsou ve středu pozornosti. „Zaměřili jsme se také na nové kvalitní výplně. Nejnovější námi využívané mikrovlákno i duté vlákno má lepší izolační vlastnosti, ale je zároveň skladnější," uzavírá Vladislav Žák.