velikost písma malá střední velká
Inspirace
Zdravé podnikáníZačínali s chovem včel, teď mají e-shop s přírodní kosmetikou
Autor: RedakceCesta k podnikání může začít opravdu různě. Své o tom ví i manželé Gazovičovi, kteří se v Belianských Tatrách nejprve věnovali ekologickému včelaření.
Blahodárné účinky medu je však zhruba před dvěma lety přivedly na myšlenku začít vyrábět přírodní kosmetiku s včelími produkty.
Při tvorbě e-shopu využili nástroj pro tvorbu webových stránek Webnode a za necelý rok podnikání se jim podařilo vytvořit si spokojenou zákaznickou základnu.
Drsné prostředí Tater a nadmořská výška 960 m.n.m. se na první pohled nezdá pro včelaření zcela ideální. Manželé se tím však nenechali odradit a své zkušenosti se zpracováním medu využili i při výrobě kosmetiky. „Včelařská sezona je u nás vzhledem k podmínkám kratší, to nám ale nijak nevadí. Odměnou je totiž kvalitní a chutný med, neovlivněný průmyslovou výrobou. Díky tomu jsou i naše kosmetické produkty jedinečné, bez umělých barviv, toxických chemikálií, parabenů či dalších syntetických látek," dodává Katarina Gazovičová.
Rodinnou firmu vedou sami. Manžel má své povolání, ke kterému se navíc ještě stará o včely a fotografuje produkty. Katarina pak vyrábí kosmetiku a mýdla, vytváří recepty, vyvíjí nové receptury a stará se o e-shop. Ten běží na platformě Webnode a Katarina na něm oceňuje především jednoduché ovládání. „Nejsem IT odborník, takže jsem se trochu bála, jak sama zvládnu udělat web s e-shopem, tak aby fungoval a zákazníci se k nám vraceli. Na Webnode to ale šlo úplně bez problémů, web jsem naklikala za pár hodin včetně fotografií."
Začátky podnikání byly náročné - manželé se museli seznámit s legislativou a zákonnými požadavky na výrobu kosmetiky, vyřešit laboratorní testování a registrací produktů, návrhy etiket a samotný prodej. Vzhledem k tomu, že si vše dělají sami, jim vytvoření webu uspořilo jak čas, tak i peníze, které mohli vložit do výroby produktů. Po necelém roce fungování na trhu se jim podařilo oslovit svými produkty široké množství zákazníků, jejichž počet stále roste.